Agressiebeheersing
Agressie heeft een grote impact op u en uw medewerkers en u wilt dus als organisatie goed voorbereid zijn op mogelijke vormen van agressie. Deze training is bedoeld voor iedere medewerker die in contact treedt met klanten, cliënten of burgers en waarbij de kans op agressie aanwezig is.
inhoud van de cursus agressiebeheersing
De deelnemers leren effectief om te gaan met verschillende soorten agressief gedrag. Ze leren hoe ze agressief gedrag kunnen herkennen en hoe ze dit gedrag kunnen voorkomen. Daarnaast behandelen we technieken om de situatie onder controle te krijgen als die toch uit de hand loopt.
- De volgende onderwerpen worden behandeld:
- Lichamelijke en geestelijke effecten van agressie
- Onderliggende gevoelens en ideeën
- De effecten van drugs en alcohol
- Persoonlijke patronen
- Communicatieve strategieën
- Onderhandelingsvaardigheden
- Assertief zijn & Grenzen stellen
- Timing
- Frustratie voorkomen
- Problemen oplossen
- Omgaan met kritiek en kalm blijven
- Confrontaties aangaan
- Collegiale steun geven en ontvangen
Meer details
Duur: 1 dag
Certificering: na deze cursus wordt een certificaat van deelname uitgegeven.
Voorwaarde voor deelname: Voorkennis is niet vereist.
Neem contact met ons op voor meer informatie of een offerte.